wtorek, 14 sierpnia 2012

VANCOUVER MIESIĄC 11

15.06.2012

Dziś złożyłyśmy resztę dokumentów u naszego adwokata na status humanitarny. Zebrałyśmy około 20 listów od osób popierających naszą prośbę o przyznanie tego statusu i innych dokumentów [moje dyplomy – oryginały i tłumaczenia, kilka wierszy – oryginały i tłumaczenia, kilka grafik i zdjęć wspinaczkowych/tanecznych, moje artykuły – oryginały i tłumaczenia... Mama musiala wymienić  adwokatowi miejsca i adresy, gdzie mieszkała od 18 roku życia. Adwokat spisał ''historię'' naszego życia udowodniając dlaczego władze kanadyjskie nie mogą nas odesłać do Polski i opisując moje plany [m.in. założenie fundacji wspinaczki dla o/n, propagowanie tańca na wózkach] związane z Kanadą... Powiedział, że szanse na powodzenie tej sprawy są spore. Mamy więc czekać kolejny rok...

12 maja uczestniczyłam w Talent Show zorganizowanym przez Journey Home Community. Ta organizacja pomaga uchodźcom. W listopadzie zeszłego roku dostałyśmy od nich pełny komplet mebli i wyposażenie kuchenne do nowego mieszkania. Talent Show był zorganizowany przez nich poraz pierwszy. Wystąpili utalentowani w różnych dziedzinach artystycznych uchodźcy. Ktoś grał na gitarze, ktoś pokazywał sztuczki, rodzina [kobieta z dwiema córkami 6 i 8 lat] o arabskich rysach twarzy zachwyciły pięknym muzycznym trio; fortepian, flet i śpiew. Jeden z koordynatorów imprezy recytował 3 moich wierszy, przetłumaczonych przez naszą znajomą  i pokazano krótki film video z mojego pokazu salsy w Polsce. Ludziom bardzo się podobało. Może kiedyś pokażą moją grafikę...

Od kilku miesięcy rosyjska telewizja YANA TV robi o nas z Mamą film dokumentalny ''Life locked in a suitcase'' www.indiegogo.com/olesia-film
Jestem ciekawa reakcji widzów! W Polsce robiono o nas kilka reportaży i dokumentów, ale reakcja ludzi była nikła. Będzie to produkcja dwujęzyczna ros-angl. producent chce go wysłać na konkurs filmowy. Planuje go pokazać nie tylko w Kanadzie, ale może i w USA. Zapowiada się ciekawie. W niektórych scenach zagrają nieprofesjonalni aktorzy, ale w większości będą to wywiady z nami i opowieść o naszym z Mamą życiu. Producent znalazł nawet kompozytora, który pisze muzykę specjalnie do tego filmu. Na stronie filmu można zobaczyć pracującą nad nim ekipę, trayler, zdjęcia i propozycję sponsoringu. Wpłacający niewielkie nawet kwoty, mogą otrzymać ciekawe upominki; płyty DVD z tym filmem, mój autograf itp., a wpłacający większe kwoty zostaną zaproszeni na  spotkanie przy kawie z nami – twórcami dokumentu. Podoba mi się taki Fundraising, bo człowiek widzi na co idą jego pieniądze i coś dostaje w zamian.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz