poniedziałek, 25 lutego 2013

PROSTO ''Z CHIN''

Vancouver 24.02.2013

Wczoraj byłyśmy z Mamą na Celebrate Chinese New Year – Świętowanie Chińskiego Nowego Roku. Ścianę ruchomych (na kółkach) luster przesunięto w tył i tym sposobem Główna sala Grand Ball Room została o kilka metrów poszerzona. Spodziewałam się jakiejś chińskiej muzyki, ale rozbrzmiewały znane mi Tanga, Foxtroty, Cza-czy itp. Kiedy zajmowałyśmy stolik, Podeszła do mnie, żeby się przywitać, jedna z uczennic Andy'ego. Poprosiła nas do zdjęcia, a potem Zapytała, czy będę tańczyć tego wieczoru. Później podchodziło jeszcze sporo ludzi, którzy pytali o to samo. To było bardzo przyjemne, bo to znaczy, że pamiętają. Żona Andy'ego – Wendy według chińskiej tradycji roznosiła gościom symboliczne prezenciki – czekoladowe pieniążki. W oddali pojawił się Andy ubrany w tradycyjną odświętną koloru czekolady długą „koszulę” ze złotym haftem i czarne spodnie, zajął miejsce przy mikrofonie i zaczął wywoływać po kolei numery stolików, by goście udawali się, przynieść sobie jedzenie ze Szweckiego Stołu. Mama też poszła. Z daleka zobaczyłam, jak spotyka Andy'ego idącego pośród gości – objął ją tak serdecznie, jak stary przyjaciel... zrobiło mi się ciepło na duszy! Po chwili podszedł do mnie i przytulił. Mama wróciła w towarzystwie jego sekretarki, która niosła talerz z jedzeniem dla mnie. Te chińskie potrawy były zupełnie inne w smaku, niż chińszczyzna w Polsce. O wiele lepsze! Potem nadszedł czas pokazów. Nagle mój trener przeistoczył się z miłego gospodarza w... Michael'a Jackson'a! Czarne spodnie, czarna koszula, czarno – białe swingowe buty i... czarny kapelusz z białym rondem! Tańczył Cza-czę z jedną ze swoich uczennic. Był niesamowity! Szkoda, że nasz aparat odmówił posłuszeństwa. Potem wrócił na stanowisko prowadzącego i ogłosił gwóźdź programu, czyli pokaz młodych tancerek z Loreta Leung Dance Academy http://www.grandballroom.com/wp-content/uploads/2011/12/2012-Chinese-New-Year-flyer3.jpg To było wspaniałe widowisko! Wystąpiło około 30 dziewczynek w wieku od 15 do 8 lat w tradycyjnych strojach poraziły niesamowitą synchronizacją, opanowaniem i elastycznością.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz